Är det något du undrar över gällande våra varor når du oss enklast på telefon:
08–562 372 00 (växel) eller via kontaktformuläret.

Våra hyresvillkor hittar du här!

1. Köp

För att handla på Vepax måste du ha fyllt 18 år och ha ett svenskt person-/organisationsnummer. Vi förbehåller oss rätten att annullera faktura-ordrar från personer som uppgivit felaktiga personuppgifter och/eller har betalningsanmärkningar.

Om leveranstid ändras i beställningen kommer kunden att meddelas om detta snarast möjligt. Du har alltid rätt att häva köpet utan kostnad fram till att varan är skickad. Vepax har ägande och återtaganderätt till samtliga produkter tills dess att fullständig betalning har erlagts från kund.

Fakta- och prisuppgifter lämnas med reservation för skrivfel och ev. oriktigt angivna tekniska specifikationer m.m.

2. Bekräftelse

När vi mottagit din beställning skickar vi dig snarast en bekräftelse per e-post med information om din order. Det är bra om du sparar detta mail (Tack för din order) för att ha till hands vid eventuell kontakt med Vepax.

3. Frakt

Kostnaden för frakt räknas ut automatiskt i din order.

Utkörning med DHL, gäller endast web-order:

  0-10 kg 89:- exkl.moms (gäller ej skrymmande)
10-15kg 119:- exkl.moms (gäller ej skrymmande)

15-20kg 149:- exkl.moms (gäller ej skrymmande)
20-25kg 179:- exkl.moms (gäller ej skrymmande)
25-50kg 219:- exkl.moms (gäller ej skrymmande)
50-100kg 299:- exkl.moms (gäller ej skrymmande)

-För artiklar över 100kg samt skrymmande gods, kontakta oss på 08–562 372 00

4. Betalningsalternativ

4.1 Faktura hos Vepax (Endast Företag)
Avgiften för att betala mot faktura är 0 kr för företag.

4.2 Svea Checkout

4.3 PayEx kortbetalning

4.4 Wasa Kredit

5. Leveranser

Beställningar som görs vardagar före klockan 12.00 skickas samma dag, om varan finns på lager hos oss. Leverans sker då normalt inom 1-3 dagar, läggs en beställning under helg/röd dag, så behandlar vi er order nästkommande vardag. I de fall en vara måste beställas från leverantör kan leveranstiden bli lite längre. Vi meddelar er detta, om så sker.

Den kortare leveranstiden gäller för produkter vi har i lager. Produkter som måste beställas tar ytterligare någon eller några dagar att leverera.

6. Leveransförseningar

Ibland uppstår leveransförseningar utom vår kontroll. Det kan t.ex. ske då en leverantör inte kan fullfölja sina leveransförpliktelser mot oss. Om det inträffar frånsäger vi oss ersättningsansvar till kunden för den skada som förseningen åstadkommit. Vi meddelar alltid dig om leveranser drar ut på tiden. Du har som kund alltid rätt att häva köpet utan kostnad vid leveransförsening.

7. Transportrisken

Vi ansvarar för transport till dig som kund. Du och transportföretaget står för risken vid eventuell retur till oss.

8. Skadade varor

När du får varor är det viktigt att du kontrollerar så varorna inte är skadade/felaktiga. Är varan skadad eller felaktig kontakta oss så snart som möjligt via telefon: 08–562 372 00 (växel)

9. Ångerrätt och öppet köp

Privatkunder har enligt Distansavtalslagen rätt till 14 dagars ångerrätt. Detta innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan, om varan kan återlämnas i originalförpackning och vara i väsentligen oförändrat skick. Du har rätt att öppna förpackningen och prova varan, men den får ej vara använd utöver detta och etiketterna ska sitta kvar på produkten. Vid utnyttjande av ångerrätt/öppet köp står kunden för returfrakten.

För att snabbare kunna hantera ditt ärende ber vi dig uppge följande information:

  • ordernummer eller fakturanummer
  • namn eller artikelnr på de produkter du vill returnera.

10. Reklamationer 

Om du vill reklamera en skadad eller felaktig produkt ber vi dig kontakta oss via 08–562 372 00 (växel) eller via kontaktformuläret för att få vidare instruktioner innan du skickar något och lägg med fakturan/kvittot. Kom ihåg att du ansvarar för frakten till oss.

Vid en eventuell tvist följer vi alltid ARN:s rekommendationer.

11. Återbetalningar

Återbetalning sker till samma konto som vid köpet och snarast möjligt från det att vi har mottagit och godkänt returen. Dock alltid inom 30 dagar.

12. Reservationer

Vi reserverar oss för ändringar i priser till följd av stora prisavvikelser från våra leverantörer, felskrivningar eller andra fel som ligger utanför vår kontroll.

13. Hantering av personuppgifter

Dataskyddsförordningen (GDPR) gäller i hela EU och har också till syfte att skapa en enhetlig och likvärdig nivå för skyddet av personuppgifter så att det fria flödet av uppgifter inom Europa inte hindras. Samma regler gäller inom hela EU. Vill du veta mer om GDPR, gå in på Datainspektionen

13.1 Personuppgift
Det sätt vi hanterar information följer Dataskyddsförordningen GDPR.

Vi begär endast den information som krävs för att kunna hantera din order och dig som kund på bästa sätt.
Informationen hanteras endast av oss och de partners som krävs för att kunna hantera genomfört köp, order och leverans. Exempelvis är det i vårt fall Klarna som hanterar betalningarna, vi som hanterar din order och våra leverantörer som skickar ut varorna med något av våra transportbolag.

Du som kund kan begära att få:
– ett utdrag av registrerade uppgifter
– era registrerade uppgifter ändrade
– registrerade uppgifter raderade

Vi förbinder oss att inte på något sätt sälja vidare, förmedla eller lämna ut era uppgifter till obehäriga.

När du genomför ett köp i vår kassa samtycker du till att vi får använda dina angivna adressuppgifter. Detta enligt dessa villkor samt Klarnas köpevillkor. Detta för att kunna hantera och leverera din order. Vissa adressuppgifter kommer att behöva förmedlas till våra leverantörer och transportbolag.

Enligt bokföringslagen måste underlagen sparas i minst 7 år. Vi rensar därefter ut dokumenten och förstör alla personuppgifter. I våra datasystem sparas kundens namn och ordersumma vid varje beställning, men inga övriga uppgifter.

13.2 E-post
På samma sätt medverkar vi inte till att skicka skräppost. Som kund till oss får ni mail kring er beställning, betalning, leveransavisering eller faktura.
Ni kan också få information och nyhetsbrev direkt kopplade till vårt erbjudande och verksamhet.
Vid sådana nyhetsbrev som genereras per automatik kan ni enkelt avboka/avprenumerera er via en länk längst ner i nyhetsmailet.

Om du vill registrera dig för våra nyhetsbrev så väljer du att bocka i denna ruta i vår kassa. Det är ett aktivt val av dig. Om du aktivt har valt detta samtycker du att vi får göra mailutskick till dig.

Vi säljer aldrig vidare några mailadresser.

13.3 Personuppgiftsansvarig
Ansvarig för personuppgifter är Cecilia Dymock, för frågor kontakta henne gärna på adress: Cecilia Dymock

14. Ej uthämtat paket

Om ditt paket anländer till ett utlämningsställe skickas en avisering via e-post eller sms till dig. Du som kund är ansvarig för att det mobilnummer, den adress och den e-postadress du angivit är korrekta.
Om du inte hämtar ut ditt paket så debiteras du en administrativ avgift på 350 kr.

    Varukorg
    Din varukorg är tomTillbaka till butiken

        Välkommen till Vepax Verktyg!

        Välkommen till
        Vepax Verktyg!

        Jag handlar som: